Jazz Finland Live
Pekka Toivonen Piano Week 2020,Helsingin Vanha kirkko, helsinki18.9. Klo 19:00
Satu-Maija Aalto
Pekka Toivonen
Yonatan Quamado
Tatu Ahola
Mikko Supponen
Pekka Toivonen Piano Week levittäytyy jo kolmatta kertaa pääkaupunkiseudun kirkkoihin. Omintakeisen säveltäjän, pianistin ja graafikon Pekka Toivosen musiikki matkaa viikon aikana läpi kaupunginosien ja yhteiskuntaluokkien. Tänä vuonna tapahtumien sarja laajenee Hyvinkäälle asti. Poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumattoman festivaalin ideana on uusia taidemusiikin muotoja.
Pekka Toivonen, piano; Miina Järvi, viulu; Satu-Maija Aalto, viulu ja altto; Yonatan Quamado, viulu ja altto; Tatu Ahola, sello, Mikko Supponen, kitara
Keikat samana päivänä kaupungissa helsinki
Strandberg Project 25v & AGSW QuartetVuotalo, helsinki18.9. Klo 19:00
Liput 20/17 euroa
25 vuotta progressiivisen rockin, jazzin ja funkin välimaastossa seikkaillut basisti Jan-Olof Strandbergin johtama yhtye juhlii uutta albumiaan Vuotalon Klubb Ankdamm -klubi-illassa. Uudella levyllä sekä Vuotalon lavalla kuullaan Strandberg Projectin lisäksi vuonna 2018 perustettua AGSW Quartetia, jossa Strandbergin kanssa soittavat suomalaisen jazzin ja progen legendat.
STRANDBERG PROJECT
Jukka Gustavson, laulu & kosketinsoittimet / Sami Virtanen, kitara / Jan-Olof Strandberg, basso / Jartsa Karvonen, rummut / Felix Zenger, beatbox
AGSW QUARTET
Juhani Aaltonen, huilu & saksofoni / Jukka Gustavson, kosketinsoittimet / Jan-Olof Strandberg, basso / Hasse Walli, rummut
UMO Helsinki Jazz Orchestra with Ed Partyka: The Summer Of Our DiscontentSavoy-teatteri, helsinki18.9. Klo 19:00
Turvavälikonsertti!
UMO Helsinki Jazz Orchestra kantaesittää koko big bandin voimin uutta musiikkia pääkapellimestariltaan ja taiteelliselta johtajaltaan Ed Partykalta. Sävellykset ovat syntyneet kevään 2020 poikkeusolojen aikana ja ne on kirjoitettu varta vasten UMO Helsingin solistivoimaisille muusikoille. Konsertissa kuullaan myös muutama vanhempi Partykan kuulas ja orkesterin ilmaisua taitavasti hyödyntävä sävellys ja sovitus. Partykalla on rento ja virkistävä ote big band -jazziin, mikä tekee kokonaisuudesta helposti lähestyttävän. Kapellimestarina toimii itseoikeutetusti Ed Partyka.
Konsertin kesto n. 70 min, ei väliaikaa.
Savoy-teatterin konsertin järjestelyt ovat poikkeukselliset: lippuja myydään vain 200 hengelle, ja yleisö sijoitetaan istumaan 750-paikkaiseen katsomoon reiluin turvavälein. Myyntiin tulevat paikat on sijoitettu siten, että yleisö ei joudu lähikontaktiin toistensa tai esiintyjien kanssa. Liput myynnissä ainoastaan Lippupisteen verkkokaupassa, 15 €/kpl sisältäen palvelumaksun. Lisäksi laskuun tulee 1 € toimitusmaksu per ostoskerta. Myynnissä on 1, 2 ja 4 hengen paikkalippupaketteja.
Mikäli sinulla on pieniäkin flunssan tai muita koronaan viittaavia oireita, ethän osallistu tapahtumaamme. Tarvittaessa voit palauttaa liput konserttipäivänä klo 18.00 mennessä ja saada rahasi takaisin, ilman lääkärintodistusta. Huomaathan, että lipun hintaan sisältyviä palvelumaksuja ei palauteta. Lippurahojen palautukset hoidetaan verkkolinkin kautta. Ohjeet turvalliseen konserttivierailuun >>
Yhdysvaltalaissyntyinen, lähes 30 vuotta Euroopassa asunut ja tällä hetkellä Itävallassa vaikuttava pasunisti, säveltäjä, sovittaja ja orkesterinjohtaja Ed Partyka (s. 1967) on UMO Helsinki Jazz Orchestran taiteellinen johtaja ja pääkapellimestari vuodet 2020–2021. Partyka on työskennellyt useiden keskeisten eurooppalaisten big bandien, kuten saksalaisten hr-Bigbandin ja NDR Bigbandin sekä Wienin ja Zurichin jazzorkesterien kanssa vierailevana kapellimestarina, suunnittelijana ja sovittajana. Hän on tehnyt yhteistyötä mm. Bob Brookmeyerin, Carla Bleyn, Robben Fordin ja jopa Sunrise Avenuen kanssa ja johtaa omaa orkesteriaan Ed Partyka Jazz Orchestra EPJO:ta. Hän toimii Grazin yliopiston jazzosaston johtajana ja opettaa säveltämistä Luzernin ammattikorkeakoulussa Sveitsissä. Ed Partyka tunnetaan korkealuokkaisena orkesterin harjoittajana ja orkesteriosaamisen kehittäjänä.
”Ed Partyka’s imagination and skills range far across the expectations of customary big band arrangements. Where others would write flatly, he combines with a fine sense strong rhythms, voluminous wind instruments, precise breaks and tender interludes with complex voice leading.” Werner Stiefele, Journalist
”Two most recent albums reflect a distinct musical personality and, often, his relaxed and refreshing approach to serious music.” Artsjournal.com